Különös közzétételi lista


A kollégiumi felvétel, (externátusi ellátás) eljárási rendje:

 

 

A tanulók kollégiumi jogviszonya – kivéve a jogszabályban meghatározott eseteket - egy tanévre szól (Nkt. 52. § (4)). Ezen túl figyelembe kell venni az Arany János programokban részt vevő tanulókra vonatkozó eltéréseket. (AJTP esetében a tanulói jogviszony 5 év, AJKSZP esetében 3 év). A programokba való bekerülésre, illetve a felvételi eljárásokra az adott tanévre vonatkozó tanév rendjéről szóló EMMI rendelet, illetve pályázati kiírások szabályai a mérvadók.

 

1.1.              Tárgyévet megelőző tanév április 15-ig, a kollégiumban fel kell mérni a kollégiumi jogviszony megújítására vonatkozó tanulói igényeket. Azok a tárgyévet megelőző tanévben kollégista tanulók, akik a következő tanévben is igényt tartanak a kollégiumi ellátásra, a jelzett időpontig megújító kérelmet nyújtanak be (A Felvételi eljárás 1. számú melléklete). A megújító kérelmeket a diákönkormányzat és a nevelőtestület véleményezi, majd április 30-ig javaslatot nyújt be az intézmény vezetőjének.

 

1.2.         A kollégiumi felvételüket új jelentkezőként kérő 5. és 9. osztályos tanulók igényüket az iskolai jelentkezési lapokon tüntetik fel, melyről a középiskola előzetes felvételi listát készít. Saját tervezési feladataihoz a kollégium az iskoláktól a rendkívüli felvételi eljárás lezárását követően kér tájékoztatást. (általában május 15.)

 

1.3.       A tanév rendjében meghatározott A tanév rendjében meghatározott középiskolai beiratkozásokon (általában június 24-28.) nevelőtanáraink részt vesznek. Ellenőrzik a jelentkező tanulók tényleges iskolai beiratkozását, illetve lehetőséget biztosítanak további kollégiumi jelentkezésre. A beiratkozást követően készülnek el a végleges felvételi listák.

 

1.4.              Új jelentkezőnek számítanak azok a felsőbb éves tanulók is, akik korábban nem voltak kollégisták, de a tárgyévben kollégiumi ellátást kérnek. Ezt a kollégiumban beszerezhető „Felvételi kérelem” (A Felvételi eljárás 2. számú melléklete) kitöltésével és benyújtásával tehetik meg.

 

1.5.        A megújító kérelmeket, az 5. és 9. évfolyamos felvételi igényeket, valamint a felsőbb éves új jelentkezők kérelmeit a kollégium vezetője bírálja el. Az elbírálás során az alábbi szempontok vehetők figyelembe:

 

            1. AJTP és AJKSZP megújító kérelmek,

            2. további megújító kérelmek,

            3. 5. és 9. évfolyamos új jelentkezők (AJTP, AJKSZP is),

            4. felsőbb éves új jelentkezők,

            5. nem állami, vagy önkormányzati fenntartású intézmények tanulói,

            6. másodszakmás, másod technikus képzésben résztvevő tanulók,

            7. egyéb jelentkezők

 

1.6.              Az elbírálás során kialakított lista alapján, a kollégium vezetője július 1-5. között – a DÖK és a tantestület javaslatainak, valamint a kollégiumi férőhelyek számának figyelembe vételével – dönt a felvételekről, továbbá a tanulók tagintézmények közötti megosztásáról és tanulócsoportokba sorolásáról. A felvétel, a tagintézmények közötti megoszlás és a csoportokba sorolás, a lehetőségek keretein belül, a következő szempontokon alapul:

 

ˇ         lakóhely távolsága, közlekedési feltételek,

ˇ         különböző (pl. AJ) programokban történő részvétel,

ˇ         iskolák, képzési szintek, évfolyamok, szakmacsoportok szerinti elhelyezés,

ˇ         kollégiumi tagintézmény és iskola távolsága,

ˇ         kollégiumi tagintézmény és választott szakma szerinti gyakorlóhely távolsága,

ˇ         helyi közlekedési lehetőségek,

ˇ         kollégiumi tagintézmények feltöltöttsége, kihasználtsága,

ˇ         iskolák speciális elhelyezési igénye,

ˇ         a kollégiumi tagintézmény speciális arculata,

ˇ         szülők, tanulók elhelyezési igénye,

ˇ         a tanulók egyéb elfoglaltságai.

 

1.7.              A felvételi döntésről az intézményvezető „Határozat”-ot hoz és azt az iratkezelés szabályainak megfelelően, július 15-ig postázza az érintetteknek. (A Felvételi eljárás 3. számú melléklete)

 

1.8.            A határozat ellen a kézhezvételt követő 15 napon belül lehet fellebbezéssel élni, melyet a SzolnokiTankerületi Központ igazgatójának címezve, a Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégium intézményvezetőjénél lehet benyújtani.

 

1.9.         A fellebbezések elbírálása után, augusztus 25-ig kerül kialakításra a végleges kollégiumi felvételi lista.

 

1.10.               A kollégiumi férőhelyek számától, valamint a feltöltöttségtől függően kollégiumi felvétel a tanév bármely időszakában kérhető, de az így létesített kollégiumi jogviszony is csak az aktuális tanév végéig tart.

 

1.11.           „A gyámhatóság kezdeményezésére a tanulót fel kell venni a kollégiumba. Fel kell venni a kollégiumba azt a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulót, akinek gyermekotthoni elhelyezése nagykorúság miatt szűnt meg.” (Nkt. 52.§ (3)) Szolnok városi állandó lakóhellyel rendelkező tanuló akkor is felvehető, ha iskolájának intézményvezetője, illetve osztályfőnöke a gyermek személyiségfejlődése érdekében, annak kollégiumi elhelyezését írásban kezdeményezi, vagy valamely programba nyert felvételt.

 

1.12.            A nem magyar állampolgárságú tanulók felvételénél az Nkt. 92. §-ában foglaltak az irányadók.

 

1.13.   A kollégiumi felvétel, externátusi ellátás iránti kérelem elfogadása, illetve elutasítása nem lehet fegyelmezési eszköz.

 

1.14.  A gyámhatóság által kezdeményezett felvétel soron kívül teljesítendő. Állami gondoskodás alatt álló tanuló felvétele - a törvényes képviselő kezdeményezésére - kötelező. Ezen tanulók kollégiumi jogviszonya a tanulói jogviszonyuk fennállásáig tart.

 

1.15.   „Az externátusi elhelyezés keretében – a lakhatási feltételek kivételével - a tanuló jogai és kötelezettségei azonosak a kollégiumba felvett tanuló jogaival és kötelezettségeivel. A lakhatási feltételekről a tanulónak kell gondoskodnia, ennek költségeit az iskola, a kollégium részben vagy egészben átvállalhatja.” (20/2012. EMMI rendelet 48. § (4))

 


Beiratkozás ideje

A tanuló kollégiumi tagsági viszonya a tanév első napját megelőző napon, a felvételi határozatban szereplő időpontban kezdődik a tanuló beiratkozásával, a kollégiumba történő beköltözésével.


A fenntartó által engedélyezett csoportok száma és az egyes csoportokban a tanulók létszáma:

A kollégiumi csoportok (osztályok) tanulói létszáma 18 és 24 fő között lehet, +/- 20 %.

A fenntartó által engedélyezett kollégiumi csoportok száma a 2022/2023-as tanévben 22 csoport.


Az étkezési térítési díj befizetésére és visszafizetésére vonatkozó rendelkezések a Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégiumban:

  • A kollégiumi ellátás (lakhatás, tanulási feltételek stb.) ingyenes. Hozzájárulást kell fizetni az étkezési nyersanyagköltséghez, minden kollégiumban eltöltött nap után.
    Ez az étkezési térítési díj.

  • A kollégiumi étkezési térítési díj megfizetésére, illetve visszafizetésére vonatkozó rendelkezések:
    A szülő a felvételi kérelem beadásával kötelezettséget vállal a térítési díj havonkénti megfizetésére. Az étkezési térítési díj befizetése a telephelyvezetőnél történik, az Intézményszolgálat által megállapított időpontban és módon.
    Az étkezési térítési díj visszafizetésének szabályozását (illetve következő havi beszámítását) betegség, előre igazolt távollét esetén szintén az Intézményszolgálat végzi.

  • Az étkezési térítési díj mértéke a mindenkor érvényben lévő rendeletekben, jogszabályokban kerül meghatározásra.
    A 2022/2023-as tanévben az étkezési térítési díj 1073 Ft/ nap, speciális étkezés 1484 Ft/nap ÁFÁ-val.

  • 50 %-os étkezési térítési díj kedvezményre jogosultak:

    • a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülők

    • a nagycsaládosok

    • ahol a tanuló tartósan beteg

A másodszakmás képzésben résztvevő tanulók a vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek szerint, térítési díj megfizetésével vehetik igénybe a kollégiumi elhelyezést, externátusi ellátást.

A kollégium igazgatója a díjat, a fenntartó által meghatározott szabályok alapján, csökkentheti, illetve elengedheti.


A kollégium által ingyenesen biztosított és igénybe vehető szolgáltatások:

  1. Kollégiumi foglalkozások:

    • Részvétel kollégiumi foglalkozásokon (felzárkóztató, tehetség-kibontakoztató, speciális ismereteket adó, szabadidő eltöltését szolgáló programok),

    • Szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, művészeti csoport,

    • Tanulmányi, szakmai, kulturális verseny, házi bajnokságok, kollégiumok közötti versenyek, bajnokságok,

    • Diáknap

  2. Lakhatási feltételek:
    A kollégiumban a tanulóknak tiszteletben kell tartani a lakhatáshoz való jogát, feltéve, hogy nem sértik közben másoknak ezt a jogát.

  3. Folyamatos pedagógiai és egészségügyi felügyelet:

    • tanulószobai foglalkozáson kívüli és étkezés alatti felügyelet

    • rendszeres egészségügyi felügyelet

  4.  

    A másodszakmás képzésben résztvevő tanulók a vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek szerint, térítési díj megfizetésével vehetik igénybe a kollégiumi elhelyezést, externátusi ellátást.

    A kollégium igazgatója a díjat, a fenntartó által meghatározott szabályok alapján, csökkentheti, illetve elengedheti.  


 

Nyitva tartás rendje:

  • A Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégium szorgalmi időben 24 órás pedagógiai ügyeletet tart vasárnap 1800-tól pénteken 1600-óráig, igazodva az iskolai elfoglaltságokhoz.

  • A tagintézmények általában reggel 600-tól 1000-ig, és délután 1300-tól este 2100-ig tartanak nyitva. A köztes időben a tanulók az iskolában, illetve a kollégium tanulószobájában tartózkodnak.

  • A kollégiumi ellátás a – tanév rendjében meghatározott szünetekben – ügyeleti rend szerint kerül biztosításra.

  • A hétvégi bennmaradási szándékot előre (minden héten szerda reggel 800-ig) jelezni kell a kollégiumvezetőnek.

  • A hétvégi elhelyezésre a Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégium valamely, előre kijelölt tagintézményében kerülhet sor.

  • A hétvégi, ünnepnapi hazautazásról visszaérkezni 1800 – 2030-ig, indokolt esetben, a szülő írásbeli kérelmére, hétfőn reggel a tanítás megkezdéséig lehet.

A felsoroltaktól való eltéréseket a tagintézmények, minden tanév elején, a tanulók iskolai és egyéb elfoglaltságainak ismeretében, saját NAPIREND-jükben szabályozzák.

 
 


Szakértői jelentés

(kivonat)

 

a szolnoki Városi Kollégium szakmai ellenőrzéséről

(2012)

 

A jelentést készítette:

Dr. Nagy Mihályné

közoktatási szakértő

„Összegzés és javaslatok

  • Az intézmény szakmai dokumentumai és az országos, ill. a helyi oktatáspolitikai célkitűzések közötti megfelelőség biztosított, a dokumentumok koherensek.

A változtatásokat, módosításokat minden esetben átvezették az intézményi dokumentumokba.

A központi, ill. fenntartói célok lebontása képezi a tapasztalt igen gondos intézményi tervezőmunka alapját.

Az intézményi működési folyamatokat kiemelkedően jól foglalja rendszerbe az intézményi minőségfejlesztés kialakított rendszere.

Javasolom a mérési eredmények ismeretében és a minőségfejlesztési rendszer kidolgozottsága okán, hogy tervezzék – választásuk alapján bármelyik – pályázható MINŐSÉGI DÍJ elnyerését.

Javasolom továbbá, hogy az intézményi munkatervekben, beszámolókban „a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjának kiadásáról” szóló 36/2009.(XII.23.)OM rendeletben szabályozottak szerint alkalmazzák a nevelési feladatcsoportok megnevezését.

  • A nevelési-oktatási programban megfogalmazott célkitűzések realizálása folyamatosan történik.

A vizsgált tanévekben a kollégium éves feladatait eredményesen, színvonalasan végezte el.

  • tervezett, szervezett és tudatos volt a nevelőtanári tevékenység

(munkatervek, intézkedési tervek, a nevelőtanári alaptevékenységek következetes és folyamatos végrehajtása)

  • eredményesen segítették a tanulást (a tanulmányi eredmények mutatói)
  • az Arany János tehetséggondozó és felzárkóztató programok továbbvitelével a szakmai innováció folyamatosan jellemezte a kollégiumi nevelési-oktatási tevékenységet (tanulóközpontú eljárások alkalmazása, a hagyományostól eltérő tanulásszervezési keretek kialakítása, önálló tevékenységeken alapuló és integrált tanulásszervezés, patronáló tanári rendszer működtetése, a tanulók kollégiumi tevékenységének szöveges értékelése, egyéni fejlődési napló vezetése, új típusú együttműködések kialakítása)

 

  • A kollégiumban a tanulói és a tanári teljesítményértékelés egységes, szabályzataiban, mérési anyagaiban példaértékűen kidolgozott, végrehajtásában következetes.

(„A tanulók értékelése” és a „Pedagógus értékelés kollégiumi gyakorlata” feltöltésre került - 7 másik jó gyakorlattal együtt- az Educatio honlapjára is.)

Javasolom, hogy a pedagógusok munkájának teljes körű értékelését évente csak egyszer végezzék el, az intézményi szabályozást ennek megfelelően módosítsák.

  • A partneri igényeknek való megfelelés szabályozása és gyakorlata szintén a kollégium erősségei közé sorolható. Jó gyakorlatuk kb. 10 éve formálódott, tökéletesedett.

A kollégiumban az eddig 6 alkalommal lebonyolított partneri igény- és elégedettségi mérés %-os mutatói minden méréskor magas értékeket mutattak.

Ezeknek az értékeknek a fenntartása, ahogyan ezt a jelentésben már egyszer megfogalmaztam, csak folyamatos, egyenletesen jó színvonalú, innovatív szakmai munkavégzés mellett lehetséges.

Javasolom, hogy az igényfelmérésre vonatkozó eljárási utasítást a gyakorlatnak megfelelően módosítsák.

  • Az intézményi önértékelés szabályzata a kollégium - Közoktatási Minőségi Díj modellje szerint kidolgozott - önálló, egyedi fejlesztése, viszonylag kevés idő- és energia ráfordítással alkalmazható eszköze a szervezetfejlesztésnek.

A vizsgált 2010/2011. tanév önértékelési eredményessége magas pontértékű volt, a korábbi önértékeléshez képest is javult.

  • A kollégium diákösszetételének szociális mutatóit vizsgálva megállapítottam, hogy számszerűségében is, arányaiban is magas a hátrányos, ill. a halmozottan hátrányos helyzetű tanuló.

A munkatervek, intézkedési tervek, a végrehajtást leíró beszámolók alapján a kollégium lehetőségei szerint:

-         segítséget nyújtott a veszélyeztetettség feltárásában, megszüntetésében,

-         szakemberek bevonásával, a kollégiumi nevelés eszközeivel a hátrányok

csökkentéséhez hozzájárult.

 

Javasolom az ifjúságvédelmi munka további javítása érdekében, hogy valamennyi tagintézmény készítse el saját prevenciós intézkedési tervét,

az ifjúságvédelmi felelős beszámolójában pedig kapjon nagyobb hangsúlyt a feladatok elemzése, értékelése.

  • A vezetői munka eredményességét kiválónak ítéltem meg a szakmai feladatok, a tanügyigazgatási feladatok, a gazdálkodás, a fejlesztések, a tagintézményi munkafolyamatok szintézisének összefüggéseiben, ill. a szükséges vezetői kompetenciákkal rendelkező utód kinevelésének kérdésében.

Javasolom, hogy a belső ellenőrzés eredménye minden év végi igazgatói beszámolóban jelenjen meg.

Köszönöm a vezetés segítő együttműködését a szakmai vizsgálat lefolytatásában.

A kollégium szakmai munkájáért, elért eredményeiért, a hangulatos, otthonos kollégiumi környezet megteremtéséért elismerésemet fejezem ki.”

 

A kollégiumi nyitva tartás rendje:

 

A Szolnok Városi Kollégium szorgalmi időben 24 órás pedagógiai ügyeletet tart vasárnap 1800-tól pénteken 1600-óráig, igazodva az iskolai elfoglaltságokhoz.

A tagintézmények reggel 600-tól 1000-ig, és délután 1300-tól este 2100-ig tartanak nyitva. A köztes időben a tanulók az iskolában, illetve a kollégium tanulószobájában tartózkodnak.

A kollégiumi ellátás a – tanév rendjében meghatározott szünetekben – ügyeleti rend szerint kerül biztosításra.

A hétvégi bennmaradási szándékot előre (minden héten szerda reggel 800-ig) jelezni kell a kollégiumvezetőnek.

A hétvégi elhelyezésre a Szolnok Városi Kollégium valamely, előre kijelölt tagintézményében kerülhet sor.

 

A hétvégi, ünnepnapi hazautazásról visszaérkezni 1800 – 2030-ig, indokolt esetben, a szülő írásbeli kérelmére, hétfőn reggel a tanítás megkezdéséig lehet.

 

A felsoroltaktól való eltéréseket a tagintézmények, minden tanév elején, a tanulók iskolai és egyéb elfoglaltságainak ismeretében, saját NAPIREND-jükben szabályozzák.



4. sz. melléklet

A törvényességi ellenőrzésről készült jelentés

 

A fenntartói törvényességi ellenőrzésről készült jelentés

Az ellenőrzött intézményneve: Szolnok Városi Kollégium

Székhelye: 5000 Szolnok, Baross Gábor utca 68.

OM azonosítója: 040605

Az ellenőrzés időpontja: 2014. április 14.

Az ellenőrzést elrendelő fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

Az ellenőrzés célja: megállapítani azt, hogy az intézmény a jogszabályi előírásoknak megfelelően működik-e vagy sem, feltárni azokat a területeket, ahol a működés eltér az előírásoktól és megállapítani az eltérés tényleges tartalmát. Eltérés esetén a törvényességi ellenőrzés eredménye a jogszerű működés helyreállítása vagy kialakítása.

Az ellenőrzés területe

Az alábbi terület(ek) ellenőrzésére irányul[1]:

a)      Gyermek-és ifjúságvédelmi tevékenység törvényességének vizsgálata

b)      Tanuló-és gyermekbalesetek megelőzése érdekében tett intézkedések törvényességének vizsgálata

Az alábbi időszak/időpont ellenőrzésére irányul: 2011/2012., 2012/2013. és 2013/2014. tanév

A helyszíni ellenőrzés első és utolsó napja:

ˇ         2014. április 14.

ˇ         2014. április 14.

Az ellenőrzést végző(k) és az általa végzett feladat megnevezése:

Varsóci Károly

a) Ellenőrzési terület:

A gyermek-és ifjúságvédelmi tevékenység, valamint a tanuló-és gyermekbalesetek megelőzése érdekében tett intézkedések törvényességének vizsgálata

Az ellenőrzött területtel kapcsolatos megállapítások:

1.      Az ellenőrzés során megállapítható volt, hogy az intézményi dokumentáció példásan vezetett és rendezett. Egyértelművé vált, hogy az iskola vezetése a jogszabályi előírások betartását elsődleges fontosságúnak tartja.

2.      Az ellenőrzés során súlyos szabálytalanság nem került feltárásra, visszaható hatályú intézkedésre vagy folyamatban lévő eljárás leállítására nincs szükség.

3.      A baleseti jegyzőkönyv átadása a tanuló vagy a tanuló szülője részére nem kerül dokumentálásra. Javasolható, hogy a másodpéldányon az átadás ténye és ideje kerüljön feltüntetésre és az átvevő írja alá azt.

 

Az ellenőrzött terület összefoglaló megállapításai, következtetések:

Az ellenőrzés eredményeként megállapítható, hogy a Szolnoki Városi Kollégium jelenlegi vezetői mindent megtesznek annak érdekében, hogy az intézmény a hatályos jogszabályoknak megfelelően működjön. A vizsgálat feltárta, hogy a dokumentációban hiányosság nem mutatkozik. A gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység, illetve a tanulóbalesetek adminisztrációja példaértékűen pontos és áttekinthető. Az észrevételezésre került egyetlen hiányosság súlya nem jelentős, az intézményi gyakorlat pontosításával a későbbiekre vonatkozóan az kiküszöbölhető.

Az ellenőrzött terület összefoglaló megállapításainak kifejtése, azok bizonyítása, indoklása:

Az intézményi gyakorlat jogszerűségének vizsgálata során az alábbi területek ellenőrzésére került sor:

ˇ         Gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenység dokumentálásának vizsgálata

ˇ         A gyermekjóléti szolgálattal való kapcsolattartás szabályozottságának vizsgálata

ˇ         A mulasztásokra vonatkozó szabályozási kötelezettség vizsgálata

ˇ           Az óvó és védő előírások szabályozottságának vizsgálata

ˇ         A baleset-megelőzési tevékenység vizsgálata

ˇ         A balesetek adminisztrációjának vizsgálata

Fentiekkel összefüggésben a következő dokumentumok kerültek ellenőrzésre:

            ˇ         SZMSZ

            ˇ         Házirend

            ˇ         prevenciós munkaterv

            ˇ         beszámolók a gyermek- és ifjúságvédelmi munkáról

            ˇ         baleseti jegyzőkönyvek

 

A Szolnoki Városi Kollégium a város egyetlen állami fenntartásban lévő kollégiuma. Az intézménynek négy intézményegysége van a város különböző pontjain. A helyszíni vizsgálatra az intézmény székhelyén került sor.

A gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet az ezzel a feladattal megbízott pedagógus végzi az intézményben. Munkáját prevenciós munkaterv alapján végzi, amelyről a tanév végén beszámolót készít. Ezek a dokumentumok tartalmilag és formailag is megfelelnek az elvárásoknak.

A kollégium SZMSZ-e és Házirendje minden olyan jogszabályi követelménynek megfelel, amely a gyermek- és ifjúságvédelemmel, illetve a tanulóbalesetek megelőzésével kapcsolatos szabályozási kötelezettséget ír elő. Így a gyermekjóléti szolgálattal való kapcsolattartásra, a veszélyeztetettség esetén a jelzési kötelezettségre, a tanulók mulasztásaira, az intézményi óvó-védő előírásokra, valamint a tanulók felügyeletére vonatkozó szabályozást is.

A tanulóbalesetek nyilvántartása precíz és hiánytalan. A baleseti jegyzőkönyvek kitöltöttsége teljeskörű. A 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 169.§ (2) bekezdése alapján a baleseti jegyzőkönyvet át kell adni a tanulónak, kiskorú tanuló esetén szülőjének. Az az intézményben meg is történik, azonban az átadás ténye nem kerül adminisztrálásra. javasolható ennek megváltoztatása.

Javaslatok megfogalmazása:

Az ellenőrzés eredményeképpen a következő javaslatok kerültek megfogalmazásra:

1.      A baleseti jegyzőkönyv tanulónak, vagy szülőnek történő átadása legyen dokumentálva.

2.      Az intézményi dokumentumokban kerüljön felülvizsgálatra, hogy található-e még a gyermek és ifjúságvédelmi felügyelőre vonatkozó rész

Budapest, 2014. április 21.

 

A jelentés ………………… eredeti példányban készült.

A jelentés (………………………oldal) tartalmát az intézmény vezetője megismerte, arra észrevételt tenni módjában állt.

 

 

… , (év, hónap, nap)

 

……………………………………………………                           ……………………………………………………….

Az ellenőrzést végző aláírása                                    Az intézményvezető aláírása

 



[1] A megfelelő terület kiválasztandó.






 

 

SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNY

mentoráló intézmények adaptációs

folyamatának szakértői vizsgálata

 

Szolnok Városi Kollégium

 

Cím: 5000 Szolnok, Baross G utca 68.

                                                                               OM azonosító száma: 040605

 

 

Készült a TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 kiemelt projekt

„Módszertani innováció alprojekthez kapcsolódó szakértői tevékenység
szolgáltatás” keretében

 

Készítette: Kasza István szakértő

Szakértői száma: SZ035727

 

 

Tartalom

 

I..... A szakértői vizsgálat célja. 3

II.... A szakértői vizsgálat módszerei: 3

a..... Dokumentumelemzés. 3

a..... telefonos interjú, elektronikus kommunikáció. 4

III... A szakértői vélemény összefoglalója. 4

A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra. 5

IV.. A mentoráló intézmények módszertani modelljei adaptációs folyamatához kapcsolódó dokumentumok vizsgálata,  tartalmi értékelése. 6


 

I.                   A szakértői vizsgálat célja

 

A Szolnok Városi Kollégiumnak az  Egyéni fejlesztési tervkészítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz

című módszertani modellje adaptációs folyamatának vizsgálata, értékelése, továbbá a modelladaptációs folyamatok fejlesztési lehetőségeinek feltárás a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3.1.4. B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt keretében megvalósuló „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében.   

A szakértői vizsgálat kiterjed a modelladaptációs folyamat feltételeinek, a folyamat elemeinek és kimeneti lehetőségeinek vizsgálatára.

A szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes, vagy részleges elemek átvétele jogosultságának vizsgálatára.

 

II.                A szakértői vizsgálat módszerei:

a.      Dokumentumelemzés

A vizsgálatba bevont dokumentumok:

ˇ                    a „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében be

            adott teljes pályázati dokumentáció, kiemelten 

ü    Módszertani modell rövid ismertetése

ü    Programterv

ü    Módszertani modell bemutatása

ü    Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü    Szakmai önéletrajz, önéletrajzok

ü    Beszerzendő eszközök listája

 

ˇ                    a népszerűsítő folyamat dokumentumai, kiemelten

ü    Szakmai programterv - havi és szakaszos programelemei

ü    Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult prog-

            ramokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

ü    Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

ü    Hospitálás alkalmával résztvevőknek átadandó dokumentumok (óravázlatok,  

            kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap)

ü    Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok (tema-

            tika, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap)

 

ˇ                    adaptációs folyamat dokumentumai, kiemelten

ü    Együttműködési megállapodás

ü    Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának intézményi dokumentumai

ü    Módszertani modell adaptációs folyamatának speciális dokumentumai: kötelező, ajánlott, látogatóknak átadandó, intézményi döntés alapján betekintésre vagy átadásra kerülő dokumentumok

 

ˇ                    Egyéb dokumentumok

ü    A mentoráló intézmény pedagógiai programja

ü    Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések dokumentumai

ü    Intézményi döntés alapján, valamint a vizsgálatot folytató szakértő kérésére szakértői vizsgálathoz szükséges további kiegészítő dokumentumok

 

a.      telefonos interjú, elektronikus kommunikáció

 

Szükség esetén kiegészítésként telefonos interjú, vagy elektronikus kommunikáció alkalmazása

A szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes, vagy részleges elemek átvétele jogosultságának vizsgálatára.

 

III.             Szakértői vélemény összefoglalója

 

A Szolnok Városi Kollégium „Egyéni fejlesztési tervkészítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat, határidő, felelős kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. A rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek köz

 A tanulói eredményesség mellett fejleszti a pedagógusok kompetenciáját, ezzel növelve a feladatellátás eredményességét.

Illeszkedik az intézmény szakmai koncepciójához, tartalmilag megfeleltethető az intézmény pedagógiai programjának.

A modell kialakításának folyamatleírása, fenntarthatóságának meghatározása és eredményeinek bemutatása részletes, segítséget nyújt a sikeres adaptáció megvalósításához. Az adaptációs folyamatterv koherens a modellel, az adaptációs csomópontok részletesen meghatározottak

.A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra

 

 

 

 

 

 

 

IV.             A mentoráló intézmények módszertani modelljei adaptációs folyamatához kapcsolódó dokumentumok vizsgálata,
tartalmi értékelése

 

Az adaptációs folyamat feltételeinek vizsgálata

 

1.1. Az adaptációra választott módszertani modell tartalma

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

 

A módszertani modell pedagógiai innováció az intézmény szakmai működésében

 

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen a

ü  Módszertani modell rövid ismertetése

ü  Módszertani modell bemutatása

 

 

Egyéni fejlesztési terv készítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő  diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat, határidő, felelős kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. Nagyon fontos a rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek köz

A tanulói eredményesség mellett fejleszti a pedagógusok kompetenciáját, ezzel növelve a feladatellátás eredményességét.

 

 

A szempont nem igényel kiegészítést

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

A módszertani modell adekvát válasz a pedagógiai szükségletekre: ezt bemeneti és folyamatos mérések igazolják.

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen

ü  Módszertani modell rövid ismertetése;

ü  Módszertani modell bemutatása

ü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

A modell részletesen leírja, hogy a modell mivel járul hozzá a pedagógiai hatékonyság, tanulói eredményesség növekedéséhez. A módszertani modell szerint modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése..

Adaptációs folyamat tervezet konkrét, gyakorlatias.

 

 A modell sikerességét folyamatos értékelése, eredményei és a kimeneti eredményei igazolják vissza.

 

 

 

 

 

A módszertani modell illeszkedik az intézmény pedagógiai programja vonatkozó nevelési és tantervi célkitűzéseihez.

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció

ü  Módszertani modell rövid ismertetése

ü  Programterv

ü  Módszertani modell bemutatása

ü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü  Pedagógiai program vonatkozó részei.

 

 

A módszertani modell illeszkedik az intézmény pedagógiai koncepciójába. Témája a kiemelt figyelmet igénylő tanulók tehetséggondozási lehetőségei az intézményben külön fejezetben szerepel a pedagógiai programban.

Az intézmény a pedagógiai programjában kitér és bemutatja a modellilleszkedési formáit a saját nevelési és oktatási koncepcióhoz

 

 

A szempont nem igényel kiegészítést


 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

A pedagógiai program - nevelési és tantervi része - tartalmazza a módszertani modellt – innovációt, beépítésre került.

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció.

különösen

ü  Módszertani modell rövid ismertetése

ü  Módszertani modell bemutatása

ü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü  Pedagógiai programvonatkozó részei.

 

 

Támogatjuk azokat a tanulókat, akik

- a hatályos jogszabály alapján vezetett tanulói nyilvántartás szerint hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetűek

- beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségeik miatt a képességeiknek megfelelő iskolai teljesítmény elérésében átmenetileg akadályozottak”

/ Pedagógiai Program 20. oldal).

 

„A tevékenység célja: a szociális körülményeikből vagy képességbeli eltéréseikből fakadóan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató felkészítése, mely magában foglalja az alapkészségek és a tanulási képességek fejlesztésére, valamint az eltérő szocializációból adódó hátrányok csökkentésére irányuló pedagógiai tevékenységeket” / Pedagógiai Program 21. oldal).

 

 

A modell célja ennek megfelel és ezzel tökéletes szinkronban van. Ez a korábbi pedagógiai gyakorlathoz képest innovatív, segítséget nyújt a tanulók kompetenciáinak fejlesztéséhez. A pedagógiai hatékonyság növelése hatást gyakorol a tanulók komplex személyiségfejlesztésére

 

 

A szempont nem igényel kiegészítést

Pedagógiai programvonatkozó részei.

 

A modell célja, tartalma, harmóniája megfelelő és illeszkedik a pedagógiai programban meghatározott célokkal, tartalommal és módszertannal

 

 

A szempont nem igényel kiegészítést

 

vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra.

 

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen

 

 

ü Módszertani modell rövid ismertetése;

ü Programterv

ü Módszertani modell bemutatása

ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A módszertani modell moduláris felépítésű

Ez lehetőséget teremt a modell egészének, vagy elemeinek átvételére annak megfelelően, hogy az átvevő partner szükségletei mit diktálnak.

Az adaptáció eredményességét szolgáló területek kidolgozottak:

ü az adaptáció tartalma

ü adaptációs csomópontok

ü a modell intézményi környezetének bemutatása

ü az átadó intézmény modellhez kapcsolódó személyi és tárgyi feltételei

ü  modellel kapcsolatos szakmai tapasztalatok

A programterv havi bontásban tartalmazza a feldolgozandó témákat a modell főbb témakörei alapján.

Az adaptációs folyamatterv havi bontásban tartalmazza a folyamat legfontosabb állomásait:

ü   módszertani modell alapinformációi

ü   alkalmazhatóság feltételeinek vizsgálata

ü   döntés a módszertani modell adaptációjáról

ü   módszertani modell részletes megismerése

ü   hospitálás

ü   egyeztetés és tervezés az intézmény pedagógia  

         gyakorlatához illesztés módjáról

ü   mentorálas

ü   implementáció

ü   elemzés, értékelés, visszacsatolás

ü   nyomon követés, továbbfejlesztés, fenntarthatóság

 

A modell átadását a modellt bemutató és népszerűsítő disszeminációs folyamat előzte meg. A disszemináció során alkalmazott módszerek (meghívó, interaktív előadás, hospitálás, műhelymunka,worksop, konzultáció, PPT bemutatás, dokumentumelemzés) a résztvevők igényeihez és a téma tartalmához igazodtak, reflektív, tapasztalati tudásátadásra adtak lehetőséget.

A disszeminációs tevékenység szakmai tervekben, forgatókönyvekben tudatosan tervezett tevékenység.    A programokon készített elégedettség mérés eredményeit felhasználták

 

Módszertani modell, intézményi, adaptációs folyamat speciális dokumentumai:

ü  Ajánlás az adaptáló intézménynek a Pedagógiai Programba történő beépítéshez.

ü   A mentoráló intézmény vállalásai:

ü    tervezett adaptáció anyagai

ü    tervezett adaptáció eszközei

ü    szakmai segítségadás, humánerő

ü    előadás, tapasztalatcsere

ü  Átadásra kerülő dokumentumok

ü    Prezentációs anyagok átadása

ü    foglalkozási terv átadása

ü  A bevont intézmény vállalásai:

ü   pedagógus

ü   a dokumentumokba beépítés vállalása

 

A szempont nem igényel kiegészítést

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának dokumentálása

 

Módszertani modell, intézményi, adaptációs folyamat speciális dokumentumai: kötelező, ajánlott, látogatóknak átadandó, intézményi döntés alapján betekintésre vagy átadásra kerülő dokumentumok közül

 

Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és programtervben tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített tartalommal. de az átvételt követő ütemezéssel.

A megvalósított programokat feljegyzések, fotók és jelenléti ívek igazolják

Az átvétel tartalma a teljes modellre irányul, de figyelembe veszi a moduláris felépítést.

Az adaptációs folyamat a dokumentumok alapján a tervezésnek megfelelő ütemben halad. Az átvevő intézmény a folyamat lépéseiről értékelő kérdőívet készít.


 

 

1.2.Az módszertani modell adaptációja személyi, tárgyi feltételei

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

 

Az adaptációban közreműködő team kialakítása, működése.

 

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen:

ü Módszertani modell rövid ismertetése;

ü Programterv

ü Módszertani modell bemutatása

ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

 

 

A módszertani modell adaptációjához a szakmai team a pályázat beadásától rendelkezésre áll..

 A szakmai team vezetője Az intézmény vezetője.

A team tagjai: tanárok 5fő

A szakmai team kialakította az együttműködés elveit, meghatározta azok célját, az együttműködés tartalmi és formai kereteit, a segítségnyújtás célját.

A disszeminációs folyamat szakmai szereplői: a fejlesztő szakember, az intézmény vezetése és az érdeklődő szakemberek.

A módszertani modell kidolgozása, működési gyakorlata-vezetői támogatás mellett- a nevelőtanárok együttműködő pedagógiai tevékenységében valósult meg,

.

A modell átadása során szakemberek együttműködést alakítanak ki a többségi pedagógusokkal, ezzel az adaptációs csoport folyamatosan bővül.

 

 

 

A szempont nem igényel kiegészítést

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről.

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció.

 

A modell adaptációs folyamatának tervezését, a program szervezését, az adaptáció szakmai megvalósítását a pályázat leadásakor létrehozott szakmai team biztosította, a tervben meghatározott felelősségi rend szerint. A szakmai team folyamatosan beszámol tevékenységéről a nevelőtestület tagjainak, ezzel is folyamatosan bővíti a disszeminációban árintettek körét.

 

 

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

A módszertani modell adaptációjában közreműködő pedagógusok felkészültsége.

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció

különösen

ü Módszertani modell rövid ismertetése;

ü Programterv

ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü szakmai önéletrajz, önéletrajzok

A módszertani modell adaptációs teamjének vezetője tanári végzettséggel rendelkezik.

A csoport- vezetői kompetenciáit továbbképzéseken sajátította el. A tapasztalata megfelelő az adaptációs folyamat irányításához, támogatásához.

A modell szakmai fejlesztői a területnek megfelelő modell-specifikus végzettséggel rendelkeznek szakos tanárok

Tanácsadói, mentori tevékenységükhöz megfelelő kompetenciákkal és gyakorlattal rendelkeznek.

A szempont nem igényel kiegészítést

Az adaptációhoz szükséges tárgyi feltételek megnevezése, bemutatása. – Specifikációk meghatározása.

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció, különösen

ü Módszertani modell rövid ismertetése;

ü Programterv

ü Módszertani modell bemutatása

ü Adaptációs folyamat terv

A két éve (minimum) működő módszertani modell átvételéhez szükséges tárgyi feltételek a módszertani modellel rendelkező mentoráló intézményben rendelkezésre állnak.

 

Az adaptációhoz szükséges eszközök a módszertani modell bemutatása és a programterv dokumentuma alapján egyértelműen beazonosíthatóak, a programterv alapján az intézmény rendelkezésére állnak.

 

A szempont nem igényel kiegészítést


 

 

 

2.      Az adaptációs folyamat elemeinek vizsgálata

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

 

A módszertani modell megismertetéséhez, adaptációjához szükséges népszerűsítő, kommunikációs tevékenységek tartalmai, módszerei megfeleltetése.

 

A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen

ü Programterv

ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

 

Szakmai programterv koherens a modell szakmai tartalmával és az adaptációs tervben ütemezett feladatokkal:

A programterv tartalma ennek megfelelően modell specifikus.

.

Témájában pontosan meghatározza a bemutatandó szakmai tartalmakat.

Pontos ütemezéssel és a felelősök meghatározásával biztosítja a disszemináció eredményességét. 

A programterv támogatja az adaptáció előkészítését, folyamatát.

A kommunikációs tartalom egyértelmű, a megosztandó témák pontosan meghatározottak és koherensek a téma szakmai tartalmával

 

A szempont nem igényel kiegészítést

ü Szakmai programterv

ü Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

ü Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

ü Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések

 

A teljesítés dokumentumai, a feljegyzések igazolják a disszeminációs folyamatok megvalósítását, a szakmai programtervvel összhangban.  

A beszámolók részletesen bemutatják és igazolják a disszeminációs esemény szakmai tartalmát, a résztvevők számát.

A kommunikációs tevékenységek, tartalmak részletesen rögzítésre kerültek, az alkalmazott módszerek változatosak és a témának megfelelőek.

Az intézményi kommunikációs tevékenység figyelemfelhívó jelleggel, bemutatja a modell lényeges elemeit, erősségeit, az alkalmazása során elérhető eredményeket. A kommunikációs tevékenység során alkalmazott módszerek részletesen kidolgozottak. A hagyományos bemutatás és műhelymunka mellett fotó ,PPT.,és honlap tette eredményessé a program népszerűsítését. 

A médiaszereplések beazonosíthatóak( városi megjelenés)

 

 

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

 

Adaptálható módszertani modell részletes megismertetése, bemutató tevékenységek, tartalmak, módszerek megfeleltetése.

 

Szakmai programterv

 

Szakmai beszámoló, intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

 

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések

 

 

A módszertani modell moduláris felépítése miatt a teljes adaptációra, vagy az elemek adaptációjára is alkalmas

A modell megismertetése két szakaszban valósult meg.

1.      A disszemináció során a részletes bemutatás célja a program népszerűsítése, az alkalmazott módszerek ennek megfelelően és a programtervvel összhangban kerültek megvalósításra

2.      Az adaptációs folyamat során alkalmazott koherencia a beszámoló dokumentumok alapján

 

 

 

 

A hospitálások szakmai dokumentumai tartalma.

 

Szakmai programterv

 

 

A hospitálások szakmai dokumentumai  a programtervvel koherensek és alkalmasak a program dokumetációjára

 

Hospitálás alkalmával résztvevőknek adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak listája

 

Az átadott dokumentumok illeszkednek a hospitálás témájához, a módszertani modell bemutatásához.

A dokumentumok szakmai tartalmai megfelelőek, támogatják a disszeminációs és az adaptációs folyamat eredményességét.

 


 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

A workshopok, műhelymunkák szakmai dokumentumai tartalma.

Szakmai programterv

 

A dokumentumok koherensek a szakmai programtervvel.

 

Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok: tematika, kapcsolódó szakirodalmak listája

Az átadott dokumentumok a workshop témájához, a módszertani modell tartalmához illeszkednek.

A dokumentumok szakmai tartalma megfelel a modell szakmai tartalmának.

 

A módszertani modell egésze és adaptálható elemei a pedagógiai hatékonyság és a tanulói eredményesség fejlesztését szolgálják.

Szakmai programterv

 

Hospitálás alkalmával résztvevőknek adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap

 

Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok: tematika, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

Az átadó intézmény a disszemináció és az adaptációs folyamat során szakmai dokumentumokat bocsátott az adaptáló és az érdeklődő intézmények rendelkezésére.

ü   A tematikák, óravázlatok szakmai igényességgel készültek, tartalmazzák az innovatív elemeket, az eredményességet növelő módszereket.

ü   A szakirodalmak listája téma specifikus,

A programok során a résztvevők elvárásának megfelelően nagy hangsúlyt fordítottak a gyakorlati módszerek bemutatására, a tapasztalati tanulásra

  

 

 

 

 

3.      Az adaptációs folyamat kimeneti lehetőségei

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

Módszertani modell adaptációjáról vagy részleges adaptációjáról döntés előkészítése.

 

Szakmai programterv

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

 

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

A disszeminációs folyamat eredményeként a modell teljes körű adaptációja megkezdődött.

Adaptáló intézmény: Bercsényi Miklós Katolikus Gimnázium és Kollégium,5200Törökszentmiklós, Almássy u.1.

Adaptációs folyamat kezdete: 2015.február 09.

Adaptációs folyamat zárása: 2015. szeptember, október.

Az adaptációs folyamat előkészítésében részt vevő kompetenciái:

ˇ         átadó intézmény részéről

ü  Az intézmény vezetője, vezeti az adaptációs szakmai teamet, koordinálja az együttműködés különböző formáit

ü  fejlesztésben részt vevő szakemberek az adaptációs folyamat során biztosítják a tudás megosztását, a szakmai tartalmak beépítését

ˇ              Átvevő intézmény részéről

ü  Az intézmény vezetője, adaptációért felelős szakmai vezető, az átvevő részéről vezeti az adaptációs szakmai teamet, koordinálja az együttműködés különböző formáit

ü  adaptáló pedagógusok elkészítik az intézményre vonatkozó helyzetelemzést, javaslatot tesznek adaptáció mértékére, beillesztik a gyakorlatba

A

 

 

Vizsgálati szempont

Vizsgált dokumentum

Vizsgált dokumentum szakértői elemzése

A konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése

 

Adaptációról szóló megállapodás létrejötte.

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

 

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

Együttműködési megállapodás

 

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről tartalmazza a módszereket, az eszközöket, feladatlapokat, elégedettségmérés falhasználását.

 

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció: szakmai program,

elégedettségmérés, az adaptáló intézmény beszámolója, ,ppt, honlap,jelenléti ívek, fényképek,mérési anyagok, feladatlapok,sablonok.

 

 

 

Adaptációs folyamat a megkötött megállapodás szerinti megvalósítása.

 

Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

 

Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

 

Együttműködési megállapodás

 

Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának intézményi dokumentumai,

 

 

Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és programtervben tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített tartalommal. de az átvételt követő ütemezéssel valósul meg.

A módosított ütemezésről adaptációs és programterv készül.

Az adaptációs folyamatban megvalósult alkalmak száma: 8

További tervezhető alkalmak száma:2 (2015. 09-10. hó)

(módosított adaptációs terv szerint)

Az adaptációs megállapodás tartalma reális, meghatározza az adaptáció témakörét, a folyamatban érintettek feladatkörét. A részletes adaptációs terv időpontokkal, helyszínekkel a megállapodás melléklete. A megállapodás alapján az adaptációs folyamat a 2014/2015-ös tanévben valósul meg. Módosítása az adaptációs terv hosszabbítása miatt indokolt.A módosítandó tartalom az adaptációs folyamat időtartama

 

 

Szakértői vélemény:A módszertani modell a dokumentációk vizsgálata alapján: adaptációra alkalmas.

 

 
2015-11-03