A
kollégiumi felvétel, (externátusi
ellátás) eljárási rendje:
A
tanulók kollégiumi jogviszonya – kivéve a jogszabályban meghatározott
eseteket - egy tanévre szól (Nkt. 52. § (4)). Ezen túl figyelembe kell
venni az
Arany János programokban részt vevő tanulókra vonatkozó eltéréseket.
(AJTP
esetében a tanulói jogviszony 5 év, AJKSZP esetében 3 év). A
programokba való
bekerülésre, illetve a felvételi eljárásokra az adott tanévre vonatkozó
tanév
rendjéről szóló EMMI rendelet, illetve pályázati kiírások szabályai a
mérvadók.
1.1.
Tárgyévet megelőző
tanév április 15-ig, a kollégiumban
fel kell mérni a kollégiumi jogviszony megújítására vonatkozó tanulói
igényeket. Azok a tárgyévet megelőző tanévben kollégista tanulók, akik
a
következő tanévben is igényt tartanak a kollégiumi ellátásra, a jelzett
időpontig megújító kérelmet nyújtanak be (A Felvételi eljárás 1. számú
melléklete). A megújító kérelmeket a diákönkormányzat és a
nevelőtestület
véleményezi, majd április 30-ig javaslatot nyújt be az intézmény
vezetőjének.
1.2.
A kollégiumi
felvételüket új jelentkezőként kérő 5. és
9. osztályos tanulók igényüket az iskolai jelentkezési lapokon tüntetik
fel,
melyről a középiskola előzetes felvételi listát készít. Saját tervezési
feladataihoz
a kollégium az iskoláktól a rendkívüli felvételi eljárás lezárását
követően kér
tájékoztatást. (általában május 15.)
1.3. A tanév rendjében meghatározott
A tanév rendjében meghatározott középiskolai beiratkozásokon (általában június 24-28.)
nevelőtanáraink részt vesznek. Ellenőrzik a jelentkező tanulók tényleges iskolai beiratkozását,
illetve lehetőséget biztosítanak további kollégiumi jelentkezésre. A beiratkozást követően készülnek el a végleges felvételi listák.
1.4.
Új jelentkezőnek
számítanak azok a felsőbb éves
tanulók is, akik korábban nem voltak kollégisták, de a tárgyévben
kollégiumi
ellátást kérnek. Ezt a kollégiumban beszerezhető „Felvételi kérelem” (A
Felvételi eljárás 2. számú melléklete) kitöltésével és benyújtásával
tehetik
meg.
1.5.
A megújító
kérelmeket, az 5. és 9. évfolyamos
felvételi igényeket, valamint a felsőbb éves új jelentkezők kérelmeit a
kollégium vezetője bírálja el. Az elbírálás során az alábbi szempontok
vehetők
figyelembe:
1. AJTP és AJKSZP
megújító kérelmek,
2.
további megújító kérelmek,
3. 5. és 9.
évfolyamos új jelentkezők (AJTP, AJKSZP
is),
4. felsőbb éves új
jelentkezők,
5. nem állami,
vagy önkormányzati fenntartású
intézmények tanulói,
6. másodszakmás, másod technikus képzésben résztvevő
tanulók,
7.
egyéb jelentkezők
1.6.
Az elbírálás során kialakított lista alapján, a kollégium vezetője
július 1-5. között – a DÖK és a tantestület javaslatainak, valamint a
kollégiumi férőhelyek számának figyelembe vételével – dönt a
felvételekről, továbbá a tanulók tagintézmények közötti megosztásáról és
tanulócsoportokba sorolásáról. A felvétel, a tagintézmények közötti
megoszlás és a csoportokba sorolás, a lehetőségek keretein belül, a
következő szempontokon alapul:
ˇ
lakóhely távolsága,
közlekedési feltételek,
ˇ
különböző (pl. AJ)
programokban történő részvétel,
ˇ
iskolák, képzési
szintek, évfolyamok, szakmacsoportok
szerinti elhelyezés,
ˇ
kollégiumi
tagintézmény és iskola távolsága,
ˇ
kollégiumi
tagintézmény és választott szakma szerinti
gyakorlóhely távolsága,
ˇ
helyi közlekedési
lehetőségek,
ˇ
kollégiumi
tagintézmények feltöltöttsége,
kihasználtsága,
ˇ
iskolák speciális
elhelyezési igénye,
ˇ
a kollégiumi
tagintézmény speciális arculata,
ˇ
szülők, tanulók
elhelyezési igénye,
ˇ
a tanulók egyéb
elfoglaltságai.
1.7.
A felvételi
döntésről az intézményvezető
„Határozat”-ot hoz és azt az iratkezelés szabályainak megfelelően,
július 15-ig
postázza az érintetteknek. (A Felvételi eljárás 3. számú melléklete)
1.8.
A határozat ellen a kézhezvételt követő
15 napon belül
lehet fellebbezéssel élni, melyet a SzolnokiTankerületi Központ
igazgatójának címezve, a Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégium intézményvezetőjénél
lehet
benyújtani.
1.9.
A fellebbezések
elbírálása után, augusztus 25-ig kerül
kialakításra a végleges kollégiumi felvételi lista.
1.10.
A kollégiumi
férőhelyek számától, valamint a
feltöltöttségtől függően kollégiumi felvétel a tanév bármely
időszakában
kérhető, de az így létesített kollégiumi jogviszony is csak az aktuális
tanév
végéig tart.
1.11.
„A gyámhatóság
kezdeményezésére a tanulót fel kell
venni a kollégiumba. Fel kell venni a kollégiumba azt a nappali
rendszerű
iskolai oktatásban részt vevő tanulót, akinek gyermekotthoni
elhelyezése
nagykorúság miatt szűnt meg.” (Nkt. 52.§ (3)) Szolnok városi állandó
lakóhellyel rendelkező tanuló akkor is
felvehető, ha iskolájának
intézményvezetője, illetve osztályfőnöke a gyermek személyiségfejlődése
érdekében, annak kollégiumi elhelyezését írásban kezdeményezi, vagy
valamely
programba nyert felvételt.
1.12.
A nem magyar
állampolgárságú tanulók felvételénél az Nkt. 92. §-ában foglaltak az
irányadók.
1.13. A
kollégiumi felvétel, externátusi ellátás iránti kérelem elfogadása,
illetve
elutasítása nem lehet fegyelmezési eszköz.
1.14.
A gyámhatóság által kezdeményezett felvétel soron kívül teljesítendő. Állami gondoskodás alatt álló tanuló felvétele - a törvényes képviselő kezdeményezésére - kötelező. Ezen tanulók kollégiumi jogviszonya a tanulói jogviszonyuk fennállásáig tart.
1.15.
„Az externátusi elhelyezés
keretében – a lakhatási feltételek kivételével - a tanuló jogai és
kötelezettségei azonosak a kollégiumba felvett tanuló jogaival és
kötelezettségeivel.
A lakhatási feltételekről a tanulónak kell gondoskodnia, ennek
költségeit az
iskola, a kollégium részben vagy egészben átvállalhatja.” (20/2012.
EMMI
rendelet 48. § (4))
|
Beiratkozás ideje
A tanuló kollégiumi tagsági viszonya a tanév első napját megelőző napon, a felvételi határozatban szereplő időpontban kezdődik a tanuló beiratkozásával, a kollégiumba történő beköltözésével.
|
|
A fenntartó által engedélyezett csoportok száma és az egyes csoportokban a tanulók létszáma:
A kollégiumi csoportok (osztályok) tanulói létszáma 18 és 24 fő között lehet, +/- 20 %.
A fenntartó által engedélyezett kollégiumi csoportok száma a 2022/2023-as
tanévben 22 csoport.
|
|
Az
étkezési térítési díj befizetésére és visszafizetésére vonatkozó rendelkezések a Szolnok Városi
Tehetséggondozó Szakkollégiumban:
|
-
A kollégiumi ellátás (lakhatás, tanulási feltételek stb.) ingyenes. Hozzájárulást kell fizetni az étkezési nyersanyagköltséghez, minden kollégiumban eltöltött nap után.
Ez az étkezési térítési díj.
-
A kollégiumi étkezési térítési díj megfizetésére, illetve visszafizetésére vonatkozó rendelkezések:
A szülő a felvételi kérelem beadásával kötelezettséget vállal a térítési díj havonkénti megfizetésére. Az étkezési térítési díj befizetése a telephelyvezetőnél történik, az Intézményszolgálat által megállapított időpontban és módon.
Az étkezési térítési díj visszafizetésének szabályozását (illetve következő havi beszámítását) betegség, előre igazolt távollét esetén szintén az Intézményszolgálat végzi.
-
Az étkezési térítési díj mértéke a mindenkor érvényben lévő rendeletekben, jogszabályokban kerül meghatározásra.
A 2022/2023-as
tanévben az étkezési
térítési díj 1073 Ft/ nap,
speciális étkezés 1484
Ft/nap ÁFÁ-val.
-
50 %-os étkezési térítési díj kedvezményre jogosultak:
A másodszakmás képzésben résztvevő tanulók a vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek szerint, térítési díj megfizetésével vehetik igénybe a kollégiumi elhelyezést, externátusi ellátást.
A kollégium igazgatója a díjat, a fenntartó által meghatározott szabályok alapján, csökkentheti, illetve elengedheti.
|
|
|
A kollégium által ingyenesen biztosított és igénybe vehető szolgáltatások:
-
Kollégiumi foglalkozások:
-
Részvétel kollégiumi foglalkozásokon (felzárkóztató, tehetség-kibontakoztató, speciális ismereteket adó, szabadidő eltöltését szolgáló programok),
-
Szakkör, érdeklődési kör, önképzőkör, művészeti csoport,
-
Tanulmányi, szakmai, kulturális verseny, házi bajnokságok, kollégiumok közötti versenyek, bajnokságok,
-
Diáknap
-
Lakhatási feltételek:
A kollégiumban a tanulóknak tiszteletben kell tartani a lakhatáshoz való jogát, feltéve, hogy nem sértik közben másoknak ezt a jogát.
-
Folyamatos pedagógiai és egészségügyi felügyelet:
A másodszakmás képzésben résztvevő tanulók a vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek szerint, térítési díj megfizetésével vehetik igénybe a kollégiumi elhelyezést, externátusi ellátást.
A kollégium igazgatója a díjat, a fenntartó által meghatározott szabályok alapján, csökkentheti, illetve elengedheti.
|
|
|
Nyitva tartás rendje:
-
A Szolnok Városi
Tehetséggondozó Szakkollégium szorgalmi időben
24 órás pedagógiai ügyeletet tart vasárnap 1800-tól pénteken 1600-óráig, igazodva az iskolai elfoglaltságokhoz.
-
A tagintézmények általában reggel 600-tól 1000-ig, és délután 1300-tól este 2100-ig tartanak nyitva. A köztes időben a tanulók az iskolában, illetve a kollégium tanulószobájában tartózkodnak.
-
A kollégiumi ellátás a –
tanév rendjében meghatározott szünetekben – ügyeleti rend szerint kerül biztosításra.
-
A hétvégi bennmaradási szándékot előre (minden héten szerda reggel 800-ig) jelezni kell a kollégiumvezetőnek.
-
A hétvégi elhelyezésre a Szolnok Városi
Tehetséggondozó Szakkollégium valamely, előre kijelölt tagintézményében kerülhet sor.
-
A hétvégi, ünnepnapi hazautazásról
visszaérkezni 1800 – 2030-ig, indokolt esetben, a szülő írásbeli kérelmére, hétfőn reggel a tanítás megkezdéséig lehet.
A felsoroltaktól való eltéréseket a tagintézmények, minden tanév elején, a tanulók iskolai és egyéb elfoglaltságainak ismeretében, saját NAPIREND-jükben szabályozzák.
|
| |
| |
Szakértői
jelentés
(kivonat)
a
szolnoki Városi Kollégium szakmai ellenőrzéséről
(2012)
A
jelentést készítette:
Dr.
Nagy Mihályné
közoktatási
szakértő
„Összegzés és
javaslatok
- Az intézmény szakmai dokumentumai és az
országos, ill. a helyi oktatáspolitikai célkitűzések közötti
megfelelőség biztosított, a dokumentumok koherensek.
A változtatásokat,
módosításokat minden esetben átvezették az intézményi dokumentumokba.
A központi, ill.
fenntartói célok lebontása képezi a tapasztalt igen gondos intézményi
tervezőmunka alapját.
Az intézményi
működési folyamatokat kiemelkedően jól foglalja rendszerbe az
intézményi
minőségfejlesztés kialakított rendszere.
Javasolom a
mérési eredmények ismeretében és a minőségfejlesztési rendszer
kidolgozottsága
okán, hogy tervezzék – választásuk alapján bármelyik – pályázható
MINŐSÉGI DÍJ
elnyerését.
Javasolom
továbbá, hogy az intézményi munkatervekben, beszámolókban „a Kollégiumi
nevelés
országos alapprogramjának kiadásáról” szóló 36/2009.(XII.23.)OM
rendeletben
szabályozottak szerint alkalmazzák a nevelési feladatcsoportok
megnevezését.
- A nevelési-oktatási programban
megfogalmazott célkitűzések realizálása folyamatosan történik.
A vizsgált
tanévekben a kollégium éves feladatait eredményesen, színvonalasan
végezte el.
- tervezett, szervezett és tudatos volt a
nevelőtanári tevékenység
(munkatervek,
intézkedési tervek, a nevelőtanári alaptevékenységek következetes és
folyamatos
végrehajtása)
- eredményesen segítették a tanulást (a
tanulmányi eredmények mutatói)
- az Arany János tehetséggondozó és
felzárkóztató programok továbbvitelével a szakmai innováció
folyamatosan jellemezte a kollégiumi nevelési-oktatási tevékenységet
(tanulóközpontú eljárások alkalmazása, a hagyományostól eltérő
tanulásszervezési keretek kialakítása, önálló tevékenységeken alapuló
és integrált tanulásszervezés, patronáló tanári rendszer működtetése, a
tanulók kollégiumi tevékenységének szöveges értékelése, egyéni
fejlődési napló vezetése, új típusú együttműködések kialakítása)
- A kollégiumban a tanulói és a tanári
teljesítményértékelés egységes, szabályzataiban, mérési anyagaiban
példaértékűen kidolgozott, végrehajtásában következetes.
(„A tanulók
értékelése”
és a „Pedagógus értékelés kollégiumi gyakorlata” feltöltésre került - 7
másik
jó gyakorlattal együtt- az Educatio honlapjára is.)
Javasolom, hogy
a pedagógusok munkájának teljes körű értékelését évente csak egyszer
végezzék
el, az intézményi szabályozást ennek megfelelően módosítsák.
- A partneri igényeknek való megfelelés szabályozása és gyakorlata szintén a
kollégium erősségei közé sorolható. Jó gyakorlatuk kb. 10 éve
formálódott, tökéletesedett.
A kollégiumban az
eddig
6 alkalommal lebonyolított partneri igény- és elégedettségi mérés %-os
mutatói minden
méréskor magas értékeket mutattak.
Ezeknek az
értékeknek a
fenntartása, ahogyan ezt a jelentésben már egyszer megfogalmaztam, csak
folyamatos, egyenletesen jó színvonalú, innovatív szakmai munkavégzés
mellett
lehetséges.
Javasolom, hogy
az igényfelmérésre vonatkozó eljárási utasítást a gyakorlatnak
megfelelően
módosítsák.
- Az intézményi önértékelés szabályzata a kollégium - Közoktatási
Minőségi Díj modellje szerint kidolgozott - önálló, egyedi fejlesztése,
viszonylag kevés idő- és energia ráfordítással alkalmazható eszköze a
szervezetfejlesztésnek.
A vizsgált
2010/2011.
tanév önértékelési eredményessége magas pontértékű volt, a korábbi
önértékeléshez képest is javult.
- A kollégium diákösszetételének szociális
mutatóit vizsgálva megállapítottam, hogy számszerűségében is,
arányaiban is magas a hátrányos, ill. a halmozottan hátrányos helyzetű
tanuló.
A munkatervek,
intézkedési tervek, a végrehajtást leíró beszámolók alapján a kollégium
lehetőségei szerint:
-
segítséget nyújtott
a
veszélyeztetettség feltárásában, megszüntetésében,
-
szakemberek
bevonásával, a kollégiumi
nevelés eszközeivel a hátrányok
csökkentéséhez
hozzájárult.
Javasolom
az ifjúságvédelmi munka további javítása érdekében, hogy valamennyi
tagintézmény készítse el saját prevenciós intézkedési tervét,
az ifjúságvédelmi
felelős beszámolójában pedig kapjon nagyobb hangsúlyt a feladatok
elemzése,
értékelése.
- A vezetői munka eredményességét kiválónak ítéltem meg a szakmai feladatok,
a tanügyigazgatási feladatok, a gazdálkodás, a fejlesztések, a
tagintézményi munkafolyamatok szintézisének összefüggéseiben, ill. a
szükséges vezetői kompetenciákkal rendelkező utód kinevelésének
kérdésében.
Javasolom, hogy
a belső ellenőrzés eredménye minden év végi igazgatói beszámolóban
jelenjen
meg.
Köszönöm a vezetés
segítő együttműködését a szakmai vizsgálat lefolytatásában.
A kollégium
szakmai munkájáért, elért eredményeiért, a hangulatos, otthonos
kollégiumi
környezet megteremtéséért elismerésemet fejezem ki.”
A kollégiumi nyitva tartás rendje:
A Szolnok Városi Kollégium szorgalmi
időben 24 órás pedagógiai ügyeletet tart vasárnap 1800-tól
pénteken 1600-óráig, igazodva az iskolai
elfoglaltságokhoz.
A tagintézmények reggel 600-tól
1000-ig, és délután 1300-tól este 2100-ig
tartanak nyitva. A köztes időben a tanulók az iskolában, illetve a
kollégium
tanulószobájában tartózkodnak.
A kollégiumi ellátás a – tanév
rendjében meghatározott szünetekben – ügyeleti rend szerint kerül
biztosításra.
A hétvégi bennmaradási szándékot előre
(minden héten szerda reggel 800-ig) jelezni kell a
kollégiumvezetőnek.
A hétvégi elhelyezésre a Szolnok
Városi Kollégium valamely, előre kijelölt tagintézményében kerülhet sor.
A hétvégi, ünnepnapi hazautazásról
visszaérkezni 1800 – 2030-ig,
indokolt
esetben, a szülő írásbeli kérelmére, hétfőn reggel a tanítás
megkezdéséig
lehet.
A felsoroltaktól való eltéréseket a
tagintézmények, minden tanév elején,
a tanulók iskolai és egyéb elfoglaltságainak ismeretében, saját
NAPIREND-jükben
szabályozzák.
4.
sz. melléklet
A törvényességi
ellenőrzésről készült
jelentés
A fenntartói törvényességi
ellenőrzésről
készült jelentés
Az ellenőrzött
intézményneve: Szolnok
Városi Kollégium
Székhelye: 5000 Szolnok,
Baross Gábor
utca 68.
OM azonosítója: 040605
Az ellenőrzés időpontja:
2014. április
14.
Az
ellenőrzést elrendelő fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Az ellenőrzés célja: megállapítani azt, hogy az intézmény a
jogszabályi
előírásoknak megfelelően működik-e vagy
sem, feltárni azokat a
területeket, ahol a működés eltér az
előírásoktól és megállapítani az eltérés
tényleges tartalmát. Eltérés esetén a törvényességi
ellenőrzés eredménye a jogszerű működés helyreállítása vagy
kialakítása.
Az ellenőrzés területe
Az alábbi terület(ek)
ellenőrzésére
irányul:
a)
Gyermek-és
ifjúságvédelmi tevékenység törvényességének vizsgálata
b)
Tanuló-és
gyermekbalesetek megelőzése érdekében tett intézkedések
törvényességének
vizsgálata
Az alábbi időszak/időpont
ellenőrzésére irányul: 2011/2012., 2012/2013. és 2013/2014. tanév
A
helyszíni ellenőrzés első és utolsó napja:
ˇ
2014.
április 14.
ˇ
2014.
április 14.
Az ellenőrzést végző(k) és
az általa
végzett feladat megnevezése:
Varsóci Károly
a) Ellenőrzési terület:
A
gyermek-és ifjúságvédelmi tevékenység, valamint a tanuló-és
gyermekbalesetek
megelőzése érdekében tett intézkedések törvényességének vizsgálata
Az ellenőrzött területtel
kapcsolatos
megállapítások:
1.
Az
ellenőrzés során
megállapítható volt, hogy az intézményi dokumentáció példásan vezetett
és rendezett.
Egyértelművé vált, hogy az iskola vezetése a jogszabályi előírások
betartását
elsődleges fontosságúnak tartja.
2.
Az
ellenőrzés
során súlyos szabálytalanság nem került feltárásra, visszaható hatályú
intézkedésre vagy folyamatban lévő eljárás leállítására nincs szükség.
3.
A
baleseti
jegyzőkönyv átadása a tanuló vagy a tanuló szülője részére nem kerül
dokumentálásra. Javasolható, hogy a másodpéldányon az átadás ténye és
ideje
kerüljön feltüntetésre és az átvevő írja alá azt.
Az ellenőrzött terület
összefoglaló
megállapításai, következtetések:
Az
ellenőrzés eredményeként megállapítható, hogy a Szolnoki Városi
Kollégium jelenlegi
vezetői mindent megtesznek annak érdekében, hogy az intézmény a
hatályos
jogszabályoknak megfelelően működjön. A vizsgálat feltárta, hogy a
dokumentációban hiányosság nem mutatkozik. A gyermek- és ifjúságvédelmi
tevékenység, illetve a tanulóbalesetek adminisztrációja példaértékűen
pontos és
áttekinthető. Az észrevételezésre került egyetlen hiányosság súlya nem
jelentős, az intézményi gyakorlat pontosításával a későbbiekre
vonatkozóan az
kiküszöbölhető.
Az ellenőrzött terület
összefoglaló
megállapításainak kifejtése, azok bizonyítása, indoklása:
Az intézményi
gyakorlat jogszerűségének vizsgálata során az alábbi területek
ellenőrzésére
került sor:
ˇ
Gyermek-
és
ifjúságvédelmi tevékenység dokumentálásának vizsgálata
ˇ
A
gyermekjóléti szolgálattal való kapcsolattartás szabályozottságának
vizsgálata
ˇ
A
mulasztásokra vonatkozó szabályozási kötelezettség vizsgálata
ˇ
Az óvó
és védő előírások
szabályozottságának vizsgálata
ˇ
A
baleset-megelőzési tevékenység vizsgálata
ˇ
A
balesetek
adminisztrációjának vizsgálata
Fentiekkel
összefüggésben a következő dokumentumok kerültek ellenőrzésre:
ˇ
SZMSZ
ˇ
Házirend
ˇ
prevenciós
munkaterv
ˇ
beszámolók
a gyermek- és ifjúságvédelmi munkáról
ˇ
baleseti
jegyzőkönyvek
A Szolnoki Városi
Kollégium a város egyetlen állami fenntartásban lévő kollégiuma. Az
intézménynek négy intézményegysége van a város különböző pontjain. A
helyszíni
vizsgálatra az intézmény székhelyén került sor.
A gyermek-
és ifjúságvédelmi tevékenységet az ezzel a feladattal megbízott
pedagógus végzi
az intézményben. Munkáját prevenciós munkaterv alapján végzi, amelyről
a tanév
végén beszámolót készít. Ezek a dokumentumok tartalmilag és formailag
is
megfelelnek az elvárásoknak.
A kollégium
SZMSZ-e és Házirendje minden olyan jogszabályi követelménynek megfelel,
amely a
gyermek- és ifjúságvédelemmel, illetve a tanulóbalesetek megelőzésével
kapcsolatos szabályozási kötelezettséget ír elő. Így a gyermekjóléti
szolgálattal
való kapcsolattartásra, a veszélyeztetettség esetén a jelzési
kötelezettségre,
a tanulók mulasztásaira, az intézményi óvó-védő előírásokra, valamint a
tanulók
felügyeletére vonatkozó szabályozást is.
A
tanulóbalesetek nyilvántartása precíz és hiánytalan. A baleseti
jegyzőkönyvek
kitöltöttsége teljeskörű. A 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 169.§ (2)
bekezdése alapján a baleseti jegyzőkönyvet át kell adni a tanulónak,
kiskorú
tanuló esetén szülőjének. Az az intézményben meg is történik, azonban
az átadás
ténye nem kerül adminisztrálásra. javasolható ennek megváltoztatása.
Javaslatok megfogalmazása:
Az
ellenőrzés eredményeképpen a következő javaslatok kerültek
megfogalmazásra:
1.
A baleseti jegyzőkönyv
tanulónak,
vagy szülőnek történő átadása legyen dokumentálva.
2.
Az intézményi
dokumentumokban
kerüljön felülvizsgálatra, hogy található-e még a gyermek és
ifjúságvédelmi
felügyelőre vonatkozó rész
Budapest,
2014. április 21.
A jelentés ………………… eredeti
példányban készült.
A jelentés
(………………………oldal) tartalmát az intézmény
vezetője megismerte, arra észrevételt tenni módjában állt.
…
, (év, hónap, nap)
……………………………………………………
……………………………………………………….
Az
ellenőrzést végző aláírása
Az
intézményvezető aláírása


I.
A
szakértői vizsgálat célja
A
Szolnok Városi Kollégiumnak az „Egyéni
fejlesztési tervkészítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és
tehetséggondozáshoz
című módszertani modellje
adaptációs folyamatának vizsgálata, értékelése, továbbá a modelladaptációs folyamatok
fejlesztési lehetőségeinek feltárás a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP-3.1.4. B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt
keretében megvalósuló „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében.
A szakértői vizsgálat kiterjed a modelladaptációs
folyamat feltételeinek, a folyamat elemeinek és kimeneti lehetőségeinek
vizsgálatára.
A szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes,
vagy részleges elemek átvétele jogosultságának vizsgálatára.
II.
A
szakértői vizsgálat módszerei:
a.
Dokumentumelemzés
A vizsgálatba bevont dokumentumok:
ˇ
a
„Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében be
adott teljes pályázati dokumentáció,
kiemelten
ü Módszertani modell rövid ismertetése
ü Programterv
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet
módszertani modellhez
ü Szakmai önéletrajz, önéletrajzok
ü Beszerzendő eszközök listája
ˇ
a
népszerűsítő folyamat dokumentumai, kiemelten
ü Szakmai programterv - havi és
szakaszos programelemei
ü Intézményi szintű szakmai
összefoglaló a háromhavonként megvalósult prog-
ramokról
és az adaptációs folyamat helyzetéről
ü Az intézményi szintű szakmai
összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció
ü Hospitálás alkalmával résztvevőknek átadandó
dokumentumok (óravázlatok,
kapcsolódó szakirodalmak listája,
elégedettségmérő lap)
ü Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek
adandó dokumentumok (tema-
tika, kapcsolódó szakirodalmak
listája, elégedettségmérő lap)
ˇ
adaptációs
folyamat dokumentumai, kiemelten
ü Együttműködési megállapodás
ü Adaptálási napló: az adaptációs
folyamat megvalósításának intézményi dokumentumai
ü Módszertani modell adaptációs
folyamatának speciális dokumentumai: kötelező, ajánlott, látogatóknak átadandó,
intézményi
döntés alapján betekintésre vagy átadásra kerülő dokumentumok
ˇ
Egyéb
dokumentumok
ü A mentoráló intézmény pedagógiai
programja
ü Kommunikációs tevékenységek
produktumai; médiaszereplések dokumentumai
ü Intézményi döntés alapján, valamint
a vizsgálatot folytató szakértő kérésére szakértői vizsgálathoz szükséges további kiegészítő
dokumentumok
a.
telefonos
interjú, elektronikus kommunikáció
Szükség esetén kiegészítésként telefonos interjú,
vagy elektronikus kommunikáció alkalmazása
A
szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes, vagy részleges elemek
átvétele jogosultságának vizsgálatára.
III.
Szakértői
vélemény összefoglalója
A Szolnok Városi Kollégium „Egyéni fejlesztési tervkészítés és megvalósítás
tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz
című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos
helyzetű felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai
mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team
véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat,
határidő, felelős kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a
tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során
bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. A rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek köz
A tanulói eredményesség mellett fejleszti a
pedagógusok kompetenciáját, ezzel növelve a feladatellátás eredményességét.
Illeszkedik
az intézmény szakmai koncepciójához, tartalmilag megfeleltethető az intézmény
pedagógiai programjának.
A
modell kialakításának folyamatleírása, fenntarthatóságának meghatározása és
eredményeinek bemutatása részletes, segítséget nyújt a sikeres adaptáció
megvalósításához. Az adaptációs folyamatterv koherens a modellel, az adaptációs
csomópontok részletesen meghatározottak
.A módszertani modell
egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra
IV.
A
mentoráló intézmények módszertani modelljei adaptációs folyamatához kapcsolódó
dokumentumok vizsgálata,
tartalmi értékelése
|
Az adaptációs folyamat feltételeinek vizsgálata
|
|
1.1. Az adaptációra választott
módszertani modell tartalma
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A módszertani modell pedagógiai innováció az intézmény
szakmai működésében
|
A
„Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott
teljes pályázati dokumentáció különösen a
ü Módszertani modell rövid ismertetése
ü Módszertani modell bemutatása
|
Egyéni
fejlesztési terv készítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és
tehetséggondozáshoz című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű
felzárkóztatásban résztvevő diákok
fejlődését segíti elő.
A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése,
értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a
szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat, határidő, felelős
kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok
elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások
rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. Nagyon fontos a rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek
köz
A
tanulói eredményesség mellett fejleszti a pedagógusok kompetenciáját, ezzel
növelve a feladatellátás eredményességét.
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A módszertani modell adekvát válasz a pedagógiai
szükségletekre: ezt bemeneti és folyamatos mérések igazolják.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen
ü Módszertani modell rövid ismertetése;
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
|
A modell részletesen leírja, hogy a modell mivel járul hozzá a pedagógiai hatékonyság,
tanulói eredményesség növekedéséhez. A módszertani modell szerint modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű
felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai
mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye
alapján a szükséges feladatok rögzítése, megállapodás a szülővel és a
tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a
tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a
szükséges cél korrekciók elvégzése..
Adaptációs
folyamat tervezet konkrét, gyakorlatias.
A modell sikerességét folyamatos értékelése, eredményei és a
kimeneti eredményei igazolják vissza.
|
|
|
A módszertani modell illeszkedik az
intézmény pedagógiai programja vonatkozó nevelési és tantervi célkitűzéseihez.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció
ü Módszertani modell rövid ismertetése
ü Programterv
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
ü Pedagógiai program vonatkozó részei.
|
A módszertani modell illeszkedik
az intézmény pedagógiai koncepciójába. Témája a kiemelt figyelmet igénylő
tanulók
tehetséggondozási lehetőségei az
intézményben külön fejezetben szerepel a pedagógiai programban.
Az intézmény a pedagógiai programjában kitér és bemutatja
a modellilleszkedési formáit a saját nevelési és oktatási koncepcióhoz
„
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A pedagógiai program - nevelési és tantervi része -
tartalmazza a módszertani modellt – innovációt, beépítésre került.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció.
különösen
ü Módszertani modell rövid ismertetése
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
ü Pedagógiai programvonatkozó részei.
|
„Támogatjuk
azokat a tanulókat, akik
-
a hatályos jogszabály alapján vezetett tanulói nyilvántartás szerint
hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetűek
- beilleszkedési,
magatartási, tanulási nehézségeik miatt a képességeiknek megfelelő iskolai
teljesítmény elérésében átmenetileg akadályozottak”
/ Pedagógiai Program 20. oldal).
„A tevékenység célja: a szociális körülményeikből
vagy képességbeli eltéréseikből fakadóan hátrányos helyzetű tanulók
képesség-kibontakoztató felkészítése, mely magában foglalja az alapkészségek
és a tanulási képességek fejlesztésére, valamint az eltérő szocializációból
adódó hátrányok csökkentésére irányuló pedagógiai tevékenységeket” / Pedagógiai Program 21. oldal).
A modell célja ennek megfelel és ezzel tökéletes szinkronban van. Ez a korábbi pedagógiai gyakorlathoz képest innovatív, segítséget nyújt a tanulók kompetenciáinak fejlesztéséhez. A pedagógiai
hatékonyság növelése hatást gyakorol a tanulók komplex személyiségfejlesztésére
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
Pedagógiai programvonatkozó részei.
|
A modell
célja, tartalma, harmóniája
megfelelő és illeszkedik a pedagógiai programban meghatározott célokkal,
tartalommal és módszertannal
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A konzultációt
követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen
ü Módszertani modell rövid ismertetése;
ü Programterv
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
|
A
módszertani modell moduláris
felépítésű
Ez lehetőséget teremt a modell
egészének, vagy elemeinek átvételére annak megfelelően, hogy az átvevő
partner szükségletei mit diktálnak.
Az adaptáció eredményességét szolgáló
területek kidolgozottak:
ü az adaptáció tartalma
ü adaptációs csomópontok
ü a modell intézményi környezetének bemutatása
ü az átadó intézmény modellhez kapcsolódó személyi és tárgyi
feltételei
ü modellel
kapcsolatos szakmai tapasztalatok
A programterv havi bontásban tartalmazza a feldolgozandó
témákat a modell főbb témakörei alapján.
Az
adaptációs folyamatterv havi bontásban tartalmazza a folyamat legfontosabb állomásait:
ü módszertani
modell alapinformációi
ü alkalmazhatóság
feltételeinek vizsgálata
ü döntés a módszertani
modell adaptációjáról
ü módszertani modell
részletes megismerése
ü hospitálás
ü egyeztetés és
tervezés az intézmény pedagógia
gyakorlatához illesztés módjáról
ü mentorálas
ü implementáció
ü elemzés,
értékelés, visszacsatolás
ü nyomon követés,
továbbfejlesztés, fenntarthatóság
A
modell átadását a modellt bemutató és népszerűsítő disszeminációs folyamat
előzte meg. A disszemináció során alkalmazott módszerek (meghívó, interaktív
előadás, hospitálás, műhelymunka,worksop, konzultáció, PPT bemutatás, dokumentumelemzés)
a résztvevők igényeihez és a téma tartalmához igazodtak, reflektív,
tapasztalati tudásátadásra adtak lehetőséget.
A
disszeminációs tevékenység szakmai tervekben, forgatókönyvekben tudatosan
tervezett tevékenység. A programokon
készített elégedettség mérés eredményeit felhasználták
Módszertani modell, intézményi,
adaptációs folyamat speciális dokumentumai:
ü Ajánlás az adaptáló intézménynek a Pedagógiai Programba
történő beépítéshez.
ü A mentoráló intézmény
vállalásai:
ü tervezett adaptáció anyagai
ü tervezett adaptáció eszközei
ü szakmai segítségadás, humánerő
ü előadás, tapasztalatcsere
ü Átadásra kerülő dokumentumok
ü Prezentációs anyagok átadása
ü foglalkozási terv átadása
ü A bevont intézmény vállalásai:
ü pedagógus
ü a dokumentumokba beépítés vállalása
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
Intézményi
szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az
adaptációs folyamat helyzetéről
Az
intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció
Adaptálási
napló: az adaptációs folyamat megvalósításának dokumentálása
Módszertani
modell, intézményi, adaptációs folyamat speciális dokumentumai: kötelező,
ajánlott, látogatóknak átadandó, intézményi döntés alapján betekintésre vagy
átadásra kerülő dokumentumok közül
|
Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és
programtervben tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített
tartalommal. de az átvételt követő ütemezéssel.
A megvalósított programokat feljegyzések, fotók és
jelenléti ívek igazolják
Az átvétel tartalma a teljes modellre irányul, de figyelembe
veszi a moduláris felépítést.
Az adaptációs folyamat a dokumentumok alapján a
tervezésnek megfelelő ütemben halad. Az átvevő intézmény a folyamat lépéseiről
értékelő kérdőívet készít.
|
|
1.2.Az módszertani modell adaptációja
személyi, tárgyi feltételei
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
Az adaptációban közreműködő team kialakítása, működése.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen:
ü Módszertani modell rövid ismertetése;
ü Programterv
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
|
A módszertani modell adaptációjához a
szakmai team a pályázat beadásától rendelkezésre áll..
A
szakmai team vezetője Az intézmény vezetője.
A team tagjai:
tanárok 5fő
A
szakmai team kialakította az együttműködés elveit, meghatározta azok célját,
az együttműködés tartalmi és formai kereteit, a segítségnyújtás célját.
A
disszeminációs folyamat szakmai szereplői: a fejlesztő szakember, az
intézmény vezetése és az érdeklődő szakemberek.
A módszertani
modell kidolgozása, működési gyakorlata-vezetői támogatás mellett- a nevelőtanárok
együttműködő pedagógiai tevékenységében valósult meg,
.
A modell átadása
során szakemberek együttműködést
alakítanak ki a többségi pedagógusokkal, ezzel az adaptációs csoport folyamatosan
bővül.
|
A szempont nem igényel
kiegészítést
|
|
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről.
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció.
|
A modell adaptációs folyamatának tervezését, a program
szervezését, az adaptáció szakmai megvalósítását a pályázat leadásakor
létrehozott szakmai team biztosította, a tervben meghatározott felelősségi
rend szerint. A szakmai team folyamatosan beszámol tevékenységéről a nevelőtestület
tagjainak, ezzel is folyamatosan bővíti a disszeminációban árintettek körét.
|
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A módszertani modell adaptációjában közreműködő
pedagógusok felkészültsége.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció
különösen
ü Módszertani modell rövid ismertetése;
ü Programterv
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
ü szakmai önéletrajz, önéletrajzok
|
A
módszertani modell adaptációs teamjének vezetője tanári végzettséggel rendelkezik.
A csoport- vezetői kompetenciáit továbbképzéseken
sajátította el. A tapasztalata megfelelő az adaptációs folyamat
irányításához, támogatásához.
A modell szakmai fejlesztői a területnek megfelelő modell-specifikus
végzettséggel rendelkeznek szakos tanárok
Tanácsadói, mentori tevékenységükhöz megfelelő kompetenciákkal
és gyakorlattal rendelkeznek.
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
Az adaptációhoz szükséges tárgyi feltételek megnevezése, bemutatása.
– Specifikációk meghatározása.
|
A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat
keretében beadott teljes pályázati dokumentáció, különösen
ü Módszertani modell rövid ismertetése;
ü Programterv
ü Módszertani modell bemutatása
ü Adaptációs folyamat terv
|
A két éve (minimum) működő módszertani modell átvételéhez
szükséges tárgyi feltételek a módszertani modellel rendelkező mentoráló
intézményben rendelkezésre állnak.
Az adaptációhoz szükséges eszközök a módszertani modell
bemutatása és a programterv dokumentuma alapján egyértelműen beazonosíthatóak,
a programterv alapján az intézmény rendelkezésére állnak.
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
2.
Az adaptációs folyamat elemeinek vizsgálata
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A módszertani modell megismertetéséhez, adaptációjához szükséges
népszerűsítő, kommunikációs tevékenységek tartalmai, módszerei
megfeleltetése.
|
A
„Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott
teljes pályázati dokumentáció különösen
ü Programterv
ü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez
|
Szakmai
programterv koherens a modell szakmai tartalmával és az adaptációs tervben
ütemezett feladatokkal:
A
programterv tartalma ennek megfelelően modell specifikus.
.
Témájában pontosan meghatározza a bemutatandó szakmai
tartalmakat.
Pontos ütemezéssel és a felelősök meghatározásával
biztosítja a disszemináció eredményességét.
A programterv támogatja az adaptáció előkészítését,
folyamatát.
A kommunikációs tartalom egyértelmű, a megosztandó témák
pontosan meghatározottak és koherensek a téma szakmai tartalmával
|
A szempont nem igényel kiegészítést
|
|
ü Szakmai programterv
ü Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről
ü Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció
ü Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések
|
A teljesítés dokumentumai, a feljegyzések igazolják a
disszeminációs folyamatok megvalósítását, a szakmai programtervvel
összhangban.
A beszámolók részletesen bemutatják és igazolják a
disszeminációs esemény szakmai tartalmát, a résztvevők számát.
A kommunikációs tevékenységek, tartalmak részletesen
rögzítésre kerültek, az alkalmazott módszerek változatosak és a témának
megfelelőek.
Az intézményi kommunikációs tevékenység figyelemfelhívó
jelleggel, bemutatja a modell lényeges elemeit, erősségeit, az alkalmazása
során elérhető eredményeket. A kommunikációs tevékenység során alkalmazott
módszerek részletesen kidolgozottak. A hagyományos bemutatás és műhelymunka
mellett fotó ,PPT.,és honlap tette eredményessé a program népszerűsítését.
A médiaszereplések beazonosíthatóak( városi megjelenés)
|
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
Adaptálható módszertani modell részletes megismertetése, bemutató
tevékenységek, tartalmak, módszerek megfeleltetése.
|
Szakmai programterv
Szakmai beszámoló, intézményi szintű szakmai összefoglaló
a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat
helyzetéről
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció
Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések
|
A módszertani modell moduláris felépítése miatt a teljes
adaptációra, vagy az elemek adaptációjára is alkalmas
A modell megismertetése két szakaszban valósult meg.
1.
A
disszemináció során a részletes bemutatás célja a program népszerűsítése, az
alkalmazott módszerek ennek megfelelően és a programtervvel összhangban
kerültek megvalósításra
2.
Az
adaptációs folyamat során alkalmazott koherencia a beszámoló dokumentumok alapján
|
|
|
A hospitálások szakmai dokumentumai tartalma.
|
Szakmai programterv
|
A hospitálások szakmai dokumentumai a programtervvel koherensek és alkalmasak a
program dokumetációjára
|
|
|
Hospitálás
alkalmával résztvevőknek adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak
listája
|
Az átadott dokumentumok illeszkednek a hospitálás
témájához, a módszertani modell bemutatásához.
A dokumentumok szakmai tartalmai megfelelőek, támogatják a
disszeminációs és az adaptációs folyamat eredményességét.
|
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
A workshopok, műhelymunkák szakmai dokumentumai tartalma.
|
Szakmai programterv
|
A dokumentumok koherensek a szakmai programtervvel.
|
|
|
Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok:
tematika, kapcsolódó szakirodalmak listája
|
Az
átadott dokumentumok a workshop témájához, a módszertani modell tartalmához
illeszkednek.
A
dokumentumok szakmai tartalma megfelel a modell szakmai tartalmának.
|
|
|
A módszertani modell egésze és adaptálható elemei a pedagógiai
hatékonyság és a tanulói eredményesség fejlesztését szolgálják.
|
Szakmai programterv
Hospitálás alkalmával résztvevőknek
adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak listája,
elégedettségmérő lap
Workshopon, műhelymunkán a
résztvevőknek adandó dokumentumok: tematika, kapcsolódó szakirodalmak
listája, elégedettségmérő lap
Intézményi szintű szakmai összefoglaló
a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat
helyzetéről
Az intézményi szintű szakmai
összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció
|
Az átadó intézmény a disszemináció és
az adaptációs folyamat során szakmai dokumentumokat bocsátott az adaptáló és
az érdeklődő intézmények rendelkezésére.
ü A tematikák,
óravázlatok szakmai igényességgel készültek, tartalmazzák az innovatív elemeket,
az eredményességet növelő módszereket.
ü A
szakirodalmak listája téma specifikus,
A
programok során a résztvevők elvárásának megfelelően nagy hangsúlyt
fordítottak a gyakorlati módszerek bemutatására, a tapasztalati tanulásra
|
|
|
3.
Az adaptációs folyamat kimeneti lehetőségei
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
Módszertani modell adaptációjáról vagy részleges
adaptációjáról döntés előkészítése.
|
Szakmai programterv
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció
|
A disszeminációs folyamat eredményeként a modell teljes
körű adaptációja megkezdődött.
Adaptáló
intézmény: Bercsényi Miklós Katolikus Gimnázium és Kollégium,5200Törökszentmiklós,
Almássy u.1.
Adaptációs folyamat kezdete: 2015.február 09.
Adaptációs folyamat zárása: 2015. szeptember, október.
Az adaptációs folyamat előkészítésében részt vevő kompetenciái:
ˇ
átadó
intézmény részéről
ü Az intézmény vezetője, vezeti az adaptációs szakmai
teamet, koordinálja az együttműködés különböző formáit
ü fejlesztésben részt vevő szakemberek az adaptációs
folyamat során biztosítják a tudás megosztását, a szakmai tartalmak
beépítését
ˇ
Átvevő
intézmény részéről
ü Az intézmény vezetője, adaptációért felelős szakmai
vezető, az átvevő részéről vezeti az adaptációs szakmai teamet, koordinálja
az együttműködés különböző formáit
ü adaptáló pedagógusok elkészítik az intézményre vonatkozó
helyzetelemzést, javaslatot tesznek adaptáció mértékére, beillesztik a gyakorlatba
|
A
|
|
Vizsgálati
szempont
|
Vizsgált
dokumentum
|
Vizsgált
dokumentum szakértői elemzése
|
A
konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
|
|
Adaptációról szóló megállapodás létrejötte.
|
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció
Együttműködési megállapodás
|
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről tartalmazza a
módszereket, az eszközöket, feladatlapokat, elégedettségmérés falhasználását.
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló
dokumentáció: szakmai program,
elégedettségmérés,
az adaptáló intézmény beszámolója, ,ppt, honlap,jelenléti ívek, fényképek,mérési
anyagok, feladatlapok,sablonok.
|
|
|
Adaptációs folyamat a megkötött megállapodás szerinti
megvalósítása.
|
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként
megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről
Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául
szolgáló dokumentáció
Együttműködési megállapodás
Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának
intézményi dokumentumai,
|
Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és programtervben
tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített tartalommal. de az
átvételt követő ütemezéssel valósul meg.
A módosított ütemezésről adaptációs és programterv készül.
Az adaptációs folyamatban megvalósult alkalmak száma: 8
További tervezhető alkalmak száma:2 (2015. 09-10. hó)
(módosított adaptációs terv szerint)
Az adaptációs megállapodás tartalma reális, meghatározza
az adaptáció témakörét, a folyamatban érintettek feladatkörét. A részletes
adaptációs terv időpontokkal, helyszínekkel a megállapodás melléklete. A
megállapodás alapján az adaptációs folyamat a 2014/2015-ös tanévben valósul
meg. Módosítása az adaptációs terv hosszabbítása miatt indokolt.A módosítandó
tartalom az adaptációs folyamat időtartama
|
|
Szakértői
vélemény:A módszertani modell a dokumentációk vizsgálata
alapján: adaptációra alkalmas.
|
|